Elías Querejeta Zine Eskolaren irakaskuntza-proiektua hiru graduondoko programa hauek garatuz zehazten da: Artxiboa, Komisariotza eta Sorkuntza

Eskolaren xedea da zinemagileak formatzea, zinemagile hitza zentzurik zabalenean eta transbertsalenean hartuta; hau da, bai iraganeko zinemaz (ikerketa eta babesaren bitartez), bai oraingoaz (komisariotza eta programazioaren bitartez), bai eta etorkizunekoaz (sorkuntzaren bitartez) jabetuta eta trebatuta dauden zinemagile gaituak formatu nahi ditu, begirada oso eta bateratu bat garatuz.

Gustatzen zaigu esatea EQZE, hain zuzen, zinemaren hiru aldien eskola dela, haren jatorrian izan diren hiru erakundeen azterketa eta lan eremua, preseski, sorkuntzaren iragana (Euskadiko Filmategia), oraina (Donostia Zinemaldia) eta etorkizuna (Tabakalera) direlako. Eskolaren irakaskuntza-proiektua graduondoko hiru programa hauek islatzen dute: Artxibategia, Komisariotza eta Sorkuntza. Hiru graduondo horiek, elkar hartuta, zinemaren gure ikuskera zehazten dute.

2019/2020 ikasturtearen egitura

estructura curso

Moduluen egitura

Modulu bakoitzak bost/zazpi aste arteko iraupena du. Bateratua da eta koherentzia pedagogiko propioa du, halako eran non aldi horretako jarduera guztiek espezialitate bakoitzean bide eta erdigunea den gai bati buruz diharduten. Modulu batetik bestera, eskolako klaserik eta aurrez aurreko saiorik gabeko astebete aurreikusi da, lan pertsonalari eta praktika profesionalei eskainia.

EQZE metodologia

metodologia curso

Irakaskuntza

Hiru espezialitateetako ikasgai nagusiak eta espezialitate bakoitzeko ikasgai bereziak hartzen ditu, baita, horiekin batera, topaketa, hitzaldi eta mintegi komunak ere. Gelako aurrez aurreko 500 ordu, gutxienez. Era berean, Filmategia, Tabakalera eta Zinemaldiaren programazioa eta kultura ekintza irakas-programaren parte dira eta hiru graduondoen egutegiarekin loturik daude.

Praktikak

Ikasturtean zehar, ikasleek gutxienez 100 orduko praktika profesionalak egin beharko dituzte Filmategian, Tabakaleran eta Zinemaldian. Bigarren modulutik aurrera, eta erakunde horiek eta EQZE eraikin berean daudenez, praktikak irakas-saioekin batera gauzatuko dira.

Proiektuak

Proiektu guztiek profesional baten edo gehiagoren tutoretza izango dute, ikasle bakoitzaren espezialitatearen eta joeren arabera. Abendu aldean, hiru programetako proiektuak jendaurrean aurkeztu eta ebaluaziorako jarriko dira, Hipótesis proiektuaren bidez.

Estilo librea

Ikasle bakoitzak matrikula espezialitate jakin batean matrikulatu behar duen arren, bere ikaskuntza programa osatu dezake beste programa bateko irakasgai zehatz batzuk, mintegiak, topaketak edo proiektu alternatiboak hautatuta. Era horretara, ikasleak bere ibilbide pertsonal propioa moldatu dezake, gainerako ikasleenaren erabat desberdina izan daitekeena. Modulu bakoitzaren kronograma pentsatua dago irakasgai desberdinen arteko solapamendurik gerta ez dadin eta, horrela, ibilbide propioa egiteko aukera egon dadin. Estilo libreko kredituen hautapena ikastaroaren hasieran egin behar da.

Espezialitate bateko ikasleak beste espezialitateko bateko irakasgaietan aritzea intentsitate eta eskakizun maila desberdinekoa izan ohi da. Oro har, entzule gisa parte har dezakete, praktikak eta ebaluazio probak egiteko obligaziorik gabe.