Ekoizpena

arrow

Biharko zinema

Sormen-produkzioaren arloa EQZEko ikasleek garatutako proiektuak gauzatzean zentratzen da, bai eskolan eman bitartean, bai ondoren, ikasketak amaitu ondoren. Sailak Sorkuntzako, Komisariotzako eta Artxiboko ikasleen proiektuak gauzatzen laguntzen du.

Eskolak ekoizle-motor gisa jokatzen du fase horretan, eta proiektuen bideragarritasuna aztertzea, kanpoko bazkideak bilatzea eta ekimen horien gauzatzea gidatzea ahalbidetzen du.

0

Anoche conquisté Tebas Gabriel Azorín

António eta Jota arratsalde pasa joango dira erromatar terma zahar batzuetara, eta horiek eraiki zituzten soldatuetako birekin, Aureliorekin eta Ponpeiorekin, topo egingo dute. 2.000 urtetik gorako aldea badago ere bien artean, Antóniok eta Aureliok beldur bera dute: lagun mina betiko galtzea.

Estrany riu Jaume Claret Muxart

Dídac bizikletaz doa Danubio ibaian zehar bere familiarekin uda batean. Alexander misteriotsua ezagutzen duenean, ibaiko uretan agertu eta desagertzen den mutil gaztea, zerbait aldatzen hasten da.

Estreinaldia: Biennale di Venezia

Hiedra Ana Cristina Barragán

Azucena, 30 urteko emakumea, adin txikikoen egoitza bateko nerabeak zelatatzen ditu. Haien jokoetan eta adiskidetasunean bere iraganeko zerbait bilatzen du, bere nerabezaroa markatu zuen eta denboran gelditu zuen gertaera batek bultzatuta.

Estreinaldia: Biennale di Venezia

Olivia Sofía Petersen

Mendietan bakarrik: Olivia, bere aita eta haien etxea. Mendi-oinaldean, hiltegi bat, non aita lan egiten duen. Aita desagertzen denean, Olivia mendietatik jaisten da haren bila.

Estreinaldia: Locarno Film Festival

En el balcón vacío (1962) Jomí García Ascot

Mexikon filmatua eta María Luisa Elío nafartarraren oroitzapenetan oinarrituta, En el balcón vacío (1962) erbesteratutako errepublikanoen zinemaren film garrantzitsuenetako bat da. Zaharberritze lan hau EQZEn egin da, Luis Alberto Juárez-en master amaierako lanetik abiatutako ikerketa-lan bati jarraituz.

Proiektu honek Nafarroako Gobernuaren babesa du eta Filmoteca UNAMen lankidetza.

Estrenaldia: Il Cinema Ritrovato

Informazio gehiago

Rotacismo Ricardo Ruales

Film honek Ricardoren ibilbidea kontatzen du, 24 urteko gaztea, Treacher Collins Sindromearekin jaioa eta jaiotzatik 'R' hizkia ahoskatzearekin arazoak izan dituena.

Estreinaldia: Sheffield Doc Fest

A solidão dos lagartos Inês Nunes

Itsasoaren inguruko gatz mendiz inguratutako spa batean, gonbidatuek erlaxatu eta eguzkia hartzen dute, langileek eguzkipean kristal distiratsuak biltzen dituzten bitartean. Haurrek korrika ihes egiten dute helduen begiradatik, eta emakume bat paisaia honetan zehar dabil laino batean, errealitatetik at. Gaua iristean, espazioa aldatu egiten da, bertatik pasatzen direnen desioek moldatuta.

Estreinaldia: Festival de Cannes

Pneuma Adrià Expòsit-Goy

Iluntasunean, argi izpi batek basoa argitzen du gauean. Aireak, urak, argiak eta haizeak lurrean zehar dabiltza mundu berrien amaiera eta bizitza zaharren hasiera sortzeko.

Estreinaldia: Documenta Madrid

Dos veces bestia Luis Esguerra

Agintariek debekatu egin dute hiriaren kanpoaldeko baso batera sartzea. Landaredi arraro batek ingurua inbaditu du, eta galdekatu dituztenek espezie arraroen, giza tamainako hegaztien edo agertu eta desagertzen diren figuren ikuspenen berri ematen dute. Murrizketak gorabehera, hainbat pertsonek lekua bisitatzea erabakitzen dute. Han daudenean, abisuei beldurrik gabe elkarrekin bizi eta jolasten dute. Pixkanaka, errealitatea desitxuratu egiten da, haien oroitzapenekin, ametsekin eta fantasiekin nahastuz.

Estreinaldia: FICCI

Rezbotanik Pedro Gonçalves Ribeiro

Gau askotako festaren ondoren, artista trans batek Lisboako Lorategi Botanikoa bisitatzen du osatu asmoz.

Estreinaldia: Cinéma du Réel

El diablo fuma (y guarda las cabezas de los cerillos quemados en la misma caja) Ernesto Martínez Bucio

Mexiko Hiria, 90eko hamarkadaren erdialdean. Gurasoak bat-batean desagertu ondoren, bost anai-arreba amonaren ardurapean geratzen dira, denengandik susmoa duen eta deabrua ikusten duela esaten duen emakume baten ardurapean. Bizirauten ahalegintzen diren bitartean, errealitatearen eta fikzioaren arteko muga lausotzen hasten da.

Estreinaldia: Berlinale (Lehen Film Onenari Saria)

Duas vezes João Liberada Paula Tomás Marques

João, Lisboako aktore bat, Liberadari buruzko film biografiko batean protagonista da, XVIII. mendeko Portugalen Inkisizioak jazarritako generoarekin konforme ez zegoen emakume bat. Ekoizpena borroka-zelai bihurtzen da Joãok zuzendariari aurre egiten dionean Liberadaren legatua nola irudikatu behar den-eta. Zuzendariak paralisi misteriotsu bat jasaten duenean eta filma amaitu ezin duenean, Joãok filmazioaren kaosaren artean bere bidea egin behar du.

Estreinaldia: Berlinale

La durmiente Maria Inês Gonçalves

La Durmientek Erdi Aroko Beatriz Portugalgo Infantaren historia aztertzen du, asmakizunaren eta haurren irudimenaren bidez. Beatriz behin bizi izan zen eta bere hilobia dagoen Toroko Sancti Spiritus monasterioan osorik filmatua, haur hauek historiaren bidez ezabatutako pertsonaia honen bizitzako zatiak antzeztu eta interpretatzen dituzte.

Estreinaldia: IFFR

La nostra habitació Jaume Claret Muxart

Gal·lak irratian lan egiten du. Logaletuta, saioa erdizka utzi eta bere seme txikiari bere ametsetan laguntzen dion ipuin bat irakurtzen dio. Gau batean, lagun misteriotsu baten energia berritzaileak bultzatuta, irrati berri bat sortzea erabakitzen du. Ama eta semea munduarekin konektatzen diren gelaren intimitatetik emititzen den melodia partekatuen programa bat.

Estreinaldia: IFFR

Vino la noche Paolo Tizón

Gazte talde bat Latinoamerikan entrenamendu militar gogor bati lotzen zaio, VRAEM eskualdea ziurtatzeaz arduratzen diren eliteko gudari bilakatuz. Eskualde horretan presentzia militarra, talde armatuak eta narkotrafikoa daude.

Estreinaldia: Karlovy Vary (Proxima saileko Epaimahaiaren Sari Berezia / Film onenaren FIPRESCI saria)

Una sombra oscilante Celeste Rojas Mugica

Gela ilun baten barruan mundu bat erakutsi eta irudikatzen du berak. Bere alabak jolas bihurtzen du hori: irudi latente, posible eta asmatuei buruz. Iluntasunari aurre egiteko eta hura zeharkatzeko moduei buruz. Itzal kulunkari batek irudien pisu intimo eta politikoa aztertzen du, erresistentzia ekintza gisa pentsatzeko gune bat irekitzeko, izugarrikeriaren aurka egiten direlako edo agian honetatik askatuko gaituen ihes-puntu irudikari bat eskaintzeko existitzen direlako.

Estreinaldia: FIDMarseille

El cuarto de sombras Camilo Restrepo

Gerra garaia. Emakume bat bere logelan babesten da. Kanpoko indarkeriarekin oihartzun egiten duten oroitzapenak azaleratzen dira: argazkiak, filmak, margolanak eta liburuak, haien oroitzapenak bakardadean bizi dira eta erresistentzia gune bat irekitzen dute. Dokumentalaren eta fikzioaren artean, Itzalen gela artearen historiaren eszenaratze berri bat proposatzen du.

Estreinaldia: FIDMarseille

Informazio gehiago

Pirópolis Nicolás Molina

Pirópolis-ek Valparaísoko portu-hiri sukoian murgiltzen gaitu, Pompe France-ren bitartez, Frantziarekin harreman diplomatikoak dituen suhiltzaile boluntarioen konpainia xumea. Baso-suteen eta hirirantz hedatzen diren garren erdian, beren egoera zalantzan jartzen dute emakumeak brigadan onartuz eta euren kapitainaren irteerari aurre eginez.

Estreinaldia: Tribeca

Ulysses Hikaru Uwagawa

Ama etorkin bat eta semea aita noiz itzuliko zain daude Madrilen. Emakume euskaldun bat eta gizon japoniar bat Donostian elkartuko dira eta gizonak bere etxeari buruzko istorioak kontatuko dizkio. Noraezean dabilen japoniar bat Obon jaialdia ospatzera itzuliko da familiarekin, hildakoen espirituei ongietorria egiteko. Munduko hainbat lekutako eguneroko bizitzaren istorio zatikatu horiek etxea dakarte gogora.

Estreinaldia: FIDMarseille

Ciudad oculta Fran Bouzas

Ciudad oculta auzoaren azpian, hildakoak bizi diren beste hiri bat dago. Iki Dosantos futbolari gaztearen hilketaren ostean, Jonás bere lagunak berarekin amets errepikakorrak ditu. Jonásek hildakoen hirira gurutzatzeko eta Iki-rekin oraindik lotzen duten iraganeko kontuak ixteko modua aurkitu beharko du.

Estreinaldia: Woche der Kritik

Tú me abrasas Matías Piñeiro

Tú me abrasas Cesare Paveseren Dialoghi con Leucò liburuko "Itsas aparra" kapituluko egokitzapena da, non Safo poeta greziarra eta Britomartis ninfa desioaz eta heriotzaz hitz egiten duten.

Estreinaldia: Berlinale

Historia de pastores Jaime Puertas

Arratsaldeetan, Marik landa esploratzen du karrera amaierako proiektuan lan egiten duen bitartean; hots, 1980ko hamarkadan pixkana gainbeheran hasi ziren eta abandonatu ziren inguruko kortijoak bilduko dituen artxibo digital bat sortzea. Josék eraikuntza horien aurrietan –gaur egun, droneak daude nagusiki– gordetzen ditu bere ardiak. José artzaina da, ama eta alabarekin bizi da, eta larruazaleko erupzio bitxi bat hasi zaio besoan. Marik eta Josék topo egingo dute landan, zorionez. Zorionez ere, Joséren amak Jonás gonbidatuko du afaltzera. Hura ere artzaina izan zen, eta, bilaketak, desagerpenak eta ardiak lotzen dituen ipuin zahar bat gordetzen omen du.

Estreinaldia: IFFR

102 Narra Fanny Tatjana Honegger

Manilako komunitate itxi bateko eguneroko bizitza; txorien kantua, Familia Santuaren irudiak, landaredi oparoa eta gizarte-klaseen gorabeherak.

Estreinaldia: IFFR

El tercer paisaje Julen Etxebarria

El tercer paisaje film-proiektu bat da, Omako baso margotua gaixoarazi zuen onddoa duena protagonista; Agustín Ibarrola euskal artistak 80ko hamarkadan Bizkaian egin zuen lana da Omako baso margotua. Obra hori land Art mugimendukoa da; hots, iragankortasuna du ezaugarri nagusi. Horri jarraikiz, artistek kondizio meteorologikoen eta giza borondatearekin lotu gabeko gainerako elementuen mende uzten dituzte euren lanak.

Estreinaldia: SSIFF

La voz rosa Marieke Elzerman

Lehen hezkuntzako irakasle gazte batek bere ahotsa, desagertzen ari zaiona, bilatzen du hiri arrotz batean. Beste emakume batzuekin gurutzatzen da, galdu duena aurkitzen laguntzeko prest daudenak.

Estreinaldia: IFFR

Wild Flowers Karla Crnčević

Nire aitak kamera behin bakarrik erabili zuen bere bizitzan. 30 urteren ostean, VHS-an filmatu zuen materiala digitalizatzeko eskatu zidan. Zer gogoratzen duen galdetzen diot nire buruari.

Estreinaldia: ZINEBI (Euskal Zinemaren Sari Nagusia)

Misión a Marte Amat Vallmajor del Pozo

Txominek −langabezian dagoen euskal arkeologo batek− Marten peritatze-lan bat egiteko enkargua jaso du. Bere anaia Genek gidatzen duela, Eibartik abiatuko dira Espainiako iparraldean zeharreko abentura batean. Generen osasun hauskorra eta lanbro toxiko misteriotsu bat direla-eta, bidetik aldendu eta euren arreba Milarengana joko dute. Hirurak elkartzean, aspaldiko gaitzespenak piztuko dira familian. Generen osasunak okerrera egingo du. Mamuen eta Jesu Kristoren laguntzaz, bi anaiek misioa amaitzea erabakiko dute.

Estreinaldia: FICX Festival Internacional de Cine de Gijón/Xixón

Noizko basoa Mikele Landa

Baso bat berriz hasten da. Herri batek inoiz ikusi ez zuen paisaia bat gogoratzen du. Lur lehorra astintzen duten eskuak, aitzurrak eta botak, Ullan noizbait bizi ziren zuhaitzak azalera ateratzeko. Hemen sortzen da ibaia etengabe, eta jada ahantzitako hizkuntza bat xuxurlatzen du. Baso bihurtzen denean, nor biziko da leku honetan? Baso bat landatu al daiteke? Inork ahoskatuko al du bere izena? Non hasten da herri bat?

Estreinaldia: SSIFF

Al oriente José María Avilés

Atahualpa ekialdera doan errepide bat eraikitzen dago. Inguruan, zurrumurruak dio koloniaren hasieran altxor bat gorde zela. Arratsalde batean, Atahualpak, Rocío bikotekidea hiritik joan eta gero, probokazio bat sentituko du, ehun urte atzera eramango duen urrutiko zurrumurru bat.

Estreinaldia: La Biennale di Venezia

Tres balas Génesis Valenzuela

Lucrecia Pérez 1992an Madrilen 4 neonazik basatiki erail zuten. Epaiketa luze baten ondoren, Espainiako sistema judizialak lehen aldiz delitu bat arrazista eta xenofobo gisa kondenatu zuen. Saiakera gisa, pelikula Lucreciaren Espainian izandako bizitza laburrean murgiltzen da, afroondorengo diasporaren esperientzian, emakume afrokaribetarraren irudikapenean eta haren eraikuntza historikoan sakontzeko.

Y así seguirán las cosas Marina Palacio

Ia jenderik gabeko herri txiki batean, zelaiak lauak eta amaigabeak diren leku horretan, German, 12 urteko mutil bat, hil berri den 'S'ren motoa desegitera daraman garabi baten atzetik doa korrika. Horrela hasten da mutil honen bizitza bost urtez zeharkatzen duen istorio bat, denboraren kontrako bidaia batean.